autoservisas
Kita

Ką reikėtų žinoti apie turbinų remontą?

autoservisas

autoservisasTurbina – tam tikra automobilio dalis, atsakinga už galią ir transporto priemonės įsibėgėjimą. Jei norite, kad automobilis būtų geresnis ir galingesnis, privalote pasirūpinti tinkamu kuro ir deguonies santykiu. Pačios turbinos yra varomos išmetamosiomis dujomis. Nepamirškite, kad kuo daugiau kuro yra sudeginama, tuo didesnis kiekis išmetamųjų dujų yra gaunamas, o tai reiškia, kad transporto priemonė tampa galingesnė. Deja, minėtosios dalys nėra ilgaamžės, todėl pajutus pirmuosius gedimo požymius, būtina atlikti turbinų remonto darbus.

Profilaktiškai, jei norite, kad turbinos mechanizmo išskiriamas karštis nepaveiktų metalinių variklio metalinių detalių, privalote laiku pakeisti alyvą. Nors minėtoji procedūra nereikalauja daug darbo, vis dėlto optimaliausių rezultatų pasieksite pasinaudodami specialistų pagalba – autoservisas Vilniuje ar kitame didmiestyje atliks visus būtinus transporto priemonės priežiūros ir remonto darbus. Alyvą rekomenduojama keisti kas 5 000 kilometrų, ypač, jei jūsų pasirinkti tepalai yra gana pigūs, t. y. sintetiniai. Nepamirškite, kad esant itin aukštai temperatūrai, sunaudota alyva dega ir palieka sunkiai pašalinamų apnašų, todėl turbinos pradeda gesti. Sugedusiai turbinai būtinas remontas.

Daugelis vairuotojų, sužinoję, kad jų transporto priemonei yra reikalingas turbinos remontas, šiam faktui neskiria didesnio dėmesio, kadangi iš pirmo žvilgsnio viskas atrodo labai paprasta: tereikia nuimti turbiną, ją suremontuoti, uždėti ir toliau važiuoti. Deja, laikantis šio plano važiuojama neilgai, dažniausiai vos kelis tūkstančius kilometrų, o tada tenka sugrįžti į autoservisą. Nepamirškite, kad patikimas autoservisas Vilniuje ar kitame didmiestyje, įvertinęs turbinos gedimo priežastis, visuomet pateiks papildomų darbų sąrašą, padedantį išvengti pakartotino turbinos remonto, pvz., klientams rekomenduojama pasikeisti tepalus arba filtrą.

Jei turbina pradėjo gesti, laukti neapsimoka – toks gedimas gali paveikti katalizatorių, purkštukus ir stūmoklius. Tiesa, ne visais atvejais turbinos remontas yra geras sprendimas. Jei transporto priemonės variklis sudėvėtas tiek, kad daugelis jo dalių pradėjo viena kitą „ėsti“, tuomet po visą variklį pasklinda tam tikros drožlės, kurių išvalyti praktiškai neįmanoma. Tokiu atveju tepale pastebėsite įtartinų priemaišų.

Viena dažniausių priežasčių, dėl kurios genda turbinos – užsikimšusi transporto priemonės išmetimo sistema. Jei išmetamųjų dujų vamzdis yra užsikišęs, tuomet nukenčia ne tik karštoji sparnuotė, bet ir atraminiai turbinos guoliai. Dar viena turbinų gedimo priežastis – įvairūs pašaliniai daiktai, esantys įsiurbimo ir išmetimo sistemoje, galintys sugadinti tiek šaltąją, tiek karštąją sparnuotę.

Jei norite, kad turbina jums tarnautų ilgesnį laiką, privalote ją tinkamai prižiūrėti. Nepamirškite, kad po darbo dideliais režimais, t. y. po didelių apkrovų, variklio negalima gesinti iškart. Prieš išjungdami variklį, leiskite jam padirbti laisvąja eiga nuo kelių sekundžių iki kelių minučių, priklausomai nuo apkrovos dydžio. Esant šaltam orui, venkite didelių pagreitėjimų. Be to, variklio negalima eksploatuoti, jei nėra oro filtro, kadangi gali būti pažeistos turbokompresoriaus mentės, variklio darbas draudžiamas ir tuo atveju, jei alyvos lygis yra žemiau leistinos ribos. Atsižvelkite į oficialius variklio eksploatacijos reikalavimus ir laiku keiskite tiek variklinę alyvą, tiek alyvos filtrus. Nepamirškite, kad siekiant aukščiausių rezultatų, alyvos kokybė ir alyvos filtras privalo atitikti nurodytą transporto priemonę.