Sunkvežimių padangos vienas iš svarbių saugumo bruožų logistikos versle?

Labai dažnai turbūt atsiras msų aplinkoje, kas paminės jog turi pažįstamų arba yra susidūręs su amsneimis, kurie dirba sunkvežimių ir vilkikų vairuotojais. Turbūt, daugumai suprantama, kad toks darbo pobūdis yra gana rizikingas dėl keletos paparsčiausių priežasčių.

Pirmiausia sunkvežimio vairuotojas  dirba tiek pat, kiek asmenys sėdintis biuruose, o kartais galbūt netgi daugiau. Vilkikų vairuotojai turi būti gana ištvermingi ir turėti puikius įgūdžius, kurie padeda išlaikyti dėmesį. Ne kiekvienas turbūt gali pasigirti, jog būdamas pavargęs nejaučia potraukio užsnūsti prie vairo. Vairuotojai turi ne tik išlikti budrūs, bet ir susitaikyti su  nuolatiniu ir monotonišku darbu.

Sunkvežimių padangosKai vairuotojas regis yra, antras svarbus aspktas yra paskirta transporto priemonė, kurią turės vairuoti darbuotojas. Čia yra viena iš pagrindinių priežasčių, reikalaujančių prašyti ir reikalauti tik techniškai tvarkngos transporto priemonės. Neužtenka techninio pažymėjimo, kad sunkvežimis ar vilkikas gali riedėti keliu, būtina nuolatinė apžiūra ir technikos diagnostika. Saugumas turėtų būti prioritetas numeris viens visose srityse.

Sunkvežimiai, o ypač krovininiai turi skirti daug dėmesio padangų ir stabdžių priežiūrai, bei atnaujinimui. Sunkvežimių padangos turėtų būti keičiamos reguliariai ir negailint lėšų. Būtina bent kas kelis mėnesius apžiūrėti ar sunkvežimių padangos nėra per daug sudilusios, nes tai gali didinti riziką, jog ilgėja stabdymo laikas bei atstumas. Kuo labiau nudėvėtos padangos, tuo didesnė rizika, jog kėblioje situacijoje sunkvežimio vairuotojui gali nepavykti išvvengti nelaimės ar sustoti laiku.

Žinoma, šiuo metu vis griežtėja transporto priemonių priežiūra ir dažnai logistikos įmonės yra įpareigotos išleisti vairuotojus po techninės apžiūros. Kartais nedidelės smulkmenos, tačiau jos kritinėse situacijose gali būti lemiamos, kai vairuotojai susiduria su kebliomis situacijomis kelyje. Sunkvežimių padangos, stabdžių kaladėlės, tepalų ir galiausiai aušinimo skystis, turi būti nuolat patikrinami, stengiantis išvengti nelaimingų atsitikimų.

Sunkvežimio padangaVis dažniau žiniasklaidoje pasirodo straipsnių apie nelaimingus atstitikimus ir tai nebūtinai būna pagrindinė airuotojo kaltė. Yra būta atveju, kai netinkamos padangos arba per didelis jų susidevėjimas buvo lemiamas ir ant slidžios dangos, vairuotojui nepavyko sukontroliuoti vairuojamo vilkiko. Ne dažnas, tačiau yra buvę atvejų, kad transporto priemonei buvo senokai atlikta elementari apžiūra prieš reisą ir kelionės metu, sunkvežimis negalėjo būti stabdomas, nes dingo stabdžiai. Žinoma, vilkikų vairuotojai dažniausiai yra patyrę įvairiausių iššūkių ir neretai patys vykdami į kelią teiraujasi arba apsižiūri priskirtą vairuoti transporto priemonę. Reiktų turėti omenyje, kad sąžininga ir gerbianti tiek savo darbuotojus, tiek klientus, įmonė pasirūpins kaip įmanoma didesniu saugumu, bei kokybiškesnėmis ir malonesnėmis arbo sąlygomis.

Taigi, jeigu esate vairutojas, dirbantis logistikos srityje arba esate tokia veikla užsiimančioje įmonėje, turėtumėte atkreipti į keletą itin svarbių ir svarių reikalavimų, kurie keliami tikintis saugios darbo aplinkos. Visada skirkite tiek kiek reikia sunvežimių apžiūrai, ypatingai tokių dalių, kaip sunkvežimių stabdžiai, sunkvežimių padangos, įvairių skysčių kiekius transporto priemonėje. Šie rodmenys, neretai gali parodyti ar yra kokie sutrikimai vairuojamos transporto priemonės eigoje. Netaupykite naujoms vilkiko padangoms ar detalėms, kurias būtina pakeisti, nes lietuvių liaudies patarlė byloja, kad taupantis gali mokėti ir du kartus. Šiuo atveju, geriau negailėti lėšų tvarkingai technikai, užuot bandant sutaupyti rizikuojate ne tik įmonės vardo, bet ir dirbančių asmenų saugumo gerove.