Paneigiame SEO mitus

seo-mitai

Turbūt nėra kitos tokios rinkos, kur sklandytų toks kiekis dezinformacijos, mitų ir stereotipų, kaip SEO. Taip yra dėl to, kad nuolatos keičiasi „žaidimo taisyklės“, tad verslas nespėja paprasčiausiai pagal jas… Tokiu būdu eskaluojamos idėjos, kurios jau yra pasenusios arba iš viso neteisingos.

Dar visai neseniai vienas SEO paslaugų klientas klausė „o jeigu mes puslapio apačioje pridėtume raktažodžių ir padarytume tokios pačios spalvos, kaip ir puslapio pagrindas?..“ Palaukite, šis triukas veikė prieš 10 metų, bet vis dar kažkas jį prisimena iki šiol. Norėtume paneigti kelis SEO mitus, kurie sklando Lietuvos SEO paslaugų rinkoje.

Tekste raktinio žodžio turi būti 1,5%. Ši informacija yra pasenusi. Prieš keletą metų buvo minimi ir kitokie procentai – 5, 2,5, 1, 0,5. Deja dabar viskas yra kitaip. Tekste pakanka paminėti bent vieną raktinį žodį. Jei puslapis yra tam tikra tema, tie raktiniai žodžiai atsiranda natūraliai – dirbtinai nereikia nieko daryti. Lietuvių kalba yra sudėtinga, tad pakanka paminėti raktinius žodžius bet kokiu linksniu. Google to turėtų pakakti. Skaičiuoti procentais jau tikrai nebereikia.

Kuo didesnis PR, tuo dažniau puslapis indeksuojamas, tuo geresnės jo pozicijos. Gal seniau taip ir buvo, tačiau dabar indeksavimas priklauso ne tik nuo PR, bet ir nuo tinklalapio medžio (sitemap), atgalinių nuorodų, pasidalinimų socialiniuose tinkluose. Tai, kad PR žemas nereiškia, kad Google robotukas lankysis kartą per mėnesį. Tai, kad PR aukštas irgi nereiškia, kad naujai atsiradęs turinys bus suindeksuotas per sekundę. Tiesiog Google robotai vadovaujasi kita logika lankydamiesi puslapiuose ir juos skenuodami. Pozicijos priklauso nuo turinio kokybės, puslapio vertingumo ir autoriteto ir dar 200 kriterijų. PR yra tik vienas iš dviejų šimtų, be to ne pagrindinis.

Google aukščiau vertina turinį, kuris yra 300 žodžių apimties. Nelogiška! Kaip paaiškinti, kad nė 50 žodžių teksto neturintis pradinis puslapis yra randamas pirmose pozicijose pagal tam tikrus raktinius žodžius? 300 žodžių apimtis buvo labai patogi dėl 1% raktažodžių kiekio (keyword density).  Google nelabai svarbu, kokios apimties yra turinys. Svarbu, kad jis būtų naudingas vartotojui, aukštai vertinamas, juo dalinamasi socialiniuose tinkluose, komentuojama ir t.t. Nauda vartotojui paprastai suteikiama pateikiant išsamų turinį, o tai gali būti ir 1000 žodžių apimties tekstas su iliustracijomis, vaizdo medžiaga, citatomis ir t.t. Dar šis reikalavimas yra gana kvailas tam tikros rūšies informacijai. Jei esmė pasakoma dviem sakiniams, kam rašyti visą apsakymą?..

Raktinis žodis privalo būti MetaDescription laukelyje. Neprivalo. Google reikšmingu laiko tik adresą, Title ir teksto formatavimą – H1, H2, H3. Meta aprašymo laukelis, kuriame telpa 156 simboliai su tarpais yra skirtas ne SEO, o reklaminei informacijai, kuri turi sudominti ir paskatinti ieškotojus spausti būtent ant tos nuorodos, net jei ji nėra pirmose pozicijose. Meta aprašyme kai kas pateikia kontaktus. Tai reiškia, kad nebūtina eiti į puslapį visiškai, kad susisiektum ir pasiteirautum dėl paslaugų kainų.

Nuorodų kiekis vis tiek galiausiai „numuša“ kokybę. Spamerių argumentas, nes įtikinę, kad kiekis yra svarbu, jie gali parduoti savo paslaugą – šiukšlinti forumuose, tinklaraščių komentaruose, socialiniuose tinkluose. Gal didesnis kiekis ir turi įtakos pozicijoms, tačiau gana trumpą laiką. Ilgesnėje perspektyvoje bet kur sudėtos nuorodos nebėra tokios vertingos, todėl ir puslapis, į kurį jos veda, tiesiog nukrenta paieškoje. Google vis labiau ir labiau akcentuoja nuorodų kokybę, o ne kiekius. Be to Google atskirai vertina nuorodas komentaruose ir forumuose. Dažniausiai joms automatiškai uždedamas „nofollow“ atributas, liepiantis atėjusiam robotui į tą nuorodą neiti.

Mitų apie SEO yra daugybė. Čia pateikiame tik kelis svarbiausius. Jie kenkia verslui, nes verslininkai susidaro klaidingą vaizdą apie galimybes, dažnai patys imasi iniciatyvos ir atlieka tam tikrus veiksmus, kurie kenkia daugiau, nei padeda.

Iš kur mes visa tai žinom? Per 12 metų darbo SEO optimizacijos srityje pamatai, kaip keičiasi mados ir stereotipai…