Maisto papildai skirti ne tik sportininkams

Maisto papildaiTelevizijos, radijo reklamose vis dažniau girdime, kad maisto papildai gali padėti nesusirgti sezoniniu gripu. Net vaikai jau žino, kad jiems reikia gerti žuvų taukus, o ką bekalbėti apie suaugusius piliečius, kurie šaltuoju metų sezonu, ypač suaktyvėjus gripo epidemijai, tiesiog šluoja maistinius papildus nuo vaistinių lentynų. Visi motyvuoja tuo, kad sirgti nenori, sirgti nenaudinga, nes mažės darbo užmokestis, o susirgus vienam šeimos nariui tuoj gali susirgti visa šeimyna ir tai ženkliai gali atsiliepti šeimos biudžetui.

Taigi nieko keisto, kad daugelis geriau nusprendžia gerti maistinius papildus. Įvairūs papildai sportui yra populiarūs ir tarp profesionalių sportininkų. Tačiau daugeliui paprastų „mirtingųjų“ vis dar kyla klausimas, kas gi tie maistiniai papildai ir kokių stebuklingų galių jie turi. Tų stebuklingų galių, maistinių papildų piliulei ar kapsulei, suteikia vitaminai, mineralai bei amino rūgštys esančios jų sudėtyje. Ir nereikia baimintis, kad perdozuosime. Vitaminų, mineralų į vieną piliulę sudėta tiek, kiek žmogui jų reikia gauti per dieną. Tik nereikia sakyti, kad žmogus gauna pakankamai vitaminų ir mineralų su maistu. Taip tikrai nėra. Termiškai apdorojant maistą žūva dalis vitaminų ir mineralų, o dar kartą pašildžius maistą jų ten išvis nelieka. Nereikia pamiršti visų taip pamėgtų mikrobangų krosnelių, kuriose taip puikiai ir greitai pašyla mūsų pietūs darbe.

Pašildžius jose maistą vitaminų bei mineralų maiste ne tik nelieka, bet dar gaunam nedidelę radiacijos dozę. O tai vėlgi naikina mūsų organizmo vitaminų atsargas ir silpnina imunitetą. Kokie dar veiksniai naikina būtinus vitaminus ir mineralus mūsų organizme? Pirmiausia – stresas, kuris lydi visus beveik kas antrame žingsnyje. Ryte įkyriai skamba žadintuvas, skubiai prausiamės, skubiai pusryčiaujam, skubiai bėgam į darbą, parduotuvę, namo, valgom vakarienę iš pusgaminių. Ir taip kasdien.

Net nepastebim, kaip gyvendami tokiu ritmu, nualinam savo organizmą ir silpninam imuninę sistemą. Juk kvėpuojame užterštu oru, valgome užterštame dirvožemyje užaugintas daržoves. Galima vardinti ir vardinti daugybe veiksnių naikinančių mūsų organizme vitaminus ir mineralus.

Kokių vitaminų labiausiai reikia mūsų organizmui?

  • Vitaminas C – pirmiausia padeda mus apsaugoti nuo peršalimo, veikia kaip antioksidantas, padeda iš organizmo pašalinti nuodingąsias medžiagas, sušvelnina alergijų poveikį.
  • Vitaminas A – stiprina imuninę sistemą, padeda pasveikti peršalus, gerina regėjimą, ypač tamsoje, palaiko odos gerą būklę, apsaugo nuo spuogų.
  • Vitaminas B – apsaugo nuo streso, nuovargio, nervingumo, vienu žodžiu teigiamai veikia nervų sistemą, gerina atmintį, palaiko normalią širdies funkciją.
  • Vitaminas D – reikalingas, kad padėtų organizmui pasisavinti kalcį ir forforą, o šie abu mineralai labai svarbūs kaulams bei dantims. Vitaminas D palaiko nervų sistemą ir reguliuoja kraujo krešėjimą.
  • Vitaminas E – yra svarbus antioksidantas, patariamas gerti moterims menopauzės metu, apsaugo organizmą nuo teršalų, sušvelnina alzheimerio ligos pasekmes. Chromas padeda norintiems suliesėti, suteikia energijos, įveikia nuovargį.

Mikroelementas boras naudingas moterims menopauzės metu, gydo artritą, kaulų trapumą. Cinkas būtinas augimui, lytinių liaukų brendimui, apsaugo nuo prostatos padidėjimo, ramina nervus, gydo depresiją, pagreitina žaizdų ar opų gijimą. Fosforas stiprina kaulus ir dantis, gerina augimą,palaiko rūgščių – šarmų pusiausvyrą organizme. Geležis būtinas hemoglobino gamybai, aprūpina ląsteles deguonimi, suteikia energijos, stiprina atsparumą ligoms. Tai tik dalis visų vitaminų ir mikroelementų taip reikalingų mūsų organizmui. Ir kad jų nepritrūktų turime padėti savo organizmui, gerdami maistinius papildus. Tad nedvejokime daugiau, skubėkime nusipirkti maistinių papildų pakuotę ir būkime sveiki.