Kas yra ir kodėl sportuojantiems verta gerti proteiną?

sportasProteinas, kuris kartais kitaip vadinamas paprasčiausiai baltymais – statybinė medžiaga, kuri rekomenduojama visiems sportininkams. Ne tik kultūristams, kurių tikslas yra užsiauginti kuo didesnę masę, tačiau visiems, kurie nori turėti daugiau ištvermės. Tiesa, reikia nepamiršti, kad pats proteinas nesuteiks jums kur kas daugiau jėgų ir neišpūs Jūsų masės. Paprasčiausiai, tik kartu suderinus sportą, sveiką mitybą bei proteininius kokteilius galima pasiekti tikrai naudingų ir žmogui reikalingą medžiagų, kurios padės judėti savo svajonių kūno link.

Proteinas yra labai skirtingas ir priklausomai nuo kiekvieno sportininko poreikių bei galimybių – reikia pasirinkti konkretų. Žinoma, geriausias ir paprasčiausias būdas nesuklysti – pasitarti su specialistais, kurie gali rekomenduoti, koks baltymas labiausiai tinka tam tikram žmogui.

1. Kazeinas – lėto įsisavinimo baltymas, kuris išlieka ilgą laiką.

2. Kelių sukombinuotų baltymų komponentai – užtikrina, kad organizmas bus aprūpintas reikalingomis medžiagomis.

3. Kiaušinių baltymai – labai naudingi, tačiau organizmas juos gana sunkiai pasisaviną.

4. Sojos baltymai – nedaug riebalų turintys ir gana lengvai pasisavinami baltymai.

5. Hidrolizatas – ypač greitai pasisavinami baltymai, kurie puikiai tinka ir alergiškiems asmenims.

6. Išrūgų baltymai – labai greitai įsisavinami ir puikiai tinka po treniruotės..

7. Jautienos baltymai – aukšta kokybė, tačiau prastas pasisavinimas.

Proteinas arba kitaip baltymai – žmogaus organizme esantis komponentas, kurio pagal daugumą yra antroje vietoje po vandens. Paprasčiausiai, jeigu žmogus nori tinkamai funkcionuoti ir atrodyti – jam reikalingi baltymai. Neveltui labai dažnai vegetarams sakoma, kad jie turi pasirūpinti reikalingu baltymu šaltiniu. Kitu atveju jų organizmas gali labai nusilpti, jie labai sukus. Lygiai taip pat yra ir su sportininkais, kurie tiesa nori kur kas greitesnių rezultatų ir tokio kūno, kuris atrodytų puikiai. Suvartoti reikalingą baltymų kiekį ir maisto yra gana problematiška, kadangi reikia labai daug ir dideliais kiekiais. Turbūt todėl baltyminiai kokteiliai vos tik atsiradę pavergė žmonių širdis. Tai greitas ir paprastas būdas intensyviau ir paprasčiausiai didesniais žingsniais judėti link savo rezultatų.

Neseniai sportuoti pradėję asmenys dažniausiai iškart pradeda svarstyti, ar jiems reikalingas proteinas ir ar pradėti gerti papildus. Dažniausiai taip skubėti nereikia, kadangi baltymai vartojami masei auginti. Jeigu norite kur kas daugiau energijos, kad galėtumėte atlikti tam tikrus pratimus – tokiu atveju rekomenduojame pasikonsultuoti su treneriu, kuris gali patarti, kokie papildai Jums labiausiai tinka. Neskubėkite pirkti, o įvertinkite savo poreikius ir tuo pačiu pagalvokite, koks yra Jūsų sporto tikslas ir poreikis.

Įdomu tai, kad proteinas naudojamas ne tik tuomet, kai žmogus sportuoja. Jeigu jūsų plaukai labai lūžinėja, jeigu nagai labai silpni ir kūno masė labai maža – tokiu atveju labai svarbu susirasti priežastis, kurios lemia tokius rezultatas. Išties pasitaiko atvejų, kai paprasčiausias per mažas proteino kiekis lemia tokią organizmo būklę. Tuomet dažniausiai rekomenduojama bandyti problemą spręsti su maistu, tačiau jeigu sekasi lėtai – baltyminiai kokteiliai visai reikalingi ir naudingi.

Leiskite savo kūnui ne tik atrodyti, tačiau ir jaustis puikiai!