Yra įvairių situacijų, kuomet itin greitai reikia įvertinti savo, konkurentų ar klientų tinklalapio SEO pasiekimus. Kaip tai padaryti nesiveliant į ilgas ir gilias analizes? Pasirodo įvertinimui užtenka 5 minučių, ir tai tik 3 žingsnių procesas:
- 1 žingsnis – Įvertink tinklalapio domeno autoritetą
- 2 žingsnis – įvertink tinklalapio užkrovimo laiką
- 3 žingsnis – patikrink H-žymas
Bet kokia SEO konsultacija prasideda būtent nuo šių žingsnių įvertinimo.
1 žingsnis – Įvertink tinklalapio domeno autoritetą
Tinklalapio interneto adreso autoritetas (ang. Domain Authority, DA) yra skaičius arba balas 100 balų skalėje, kuriuo įvertinamas tinklalapio autoritetas. Kuo didesnis skaičius – tuo tinklalapis yra geresnis. DA didėja priklausomai nuo tinklalapio domeno amžiaus, SEO ir atgalinių nuorodų skaičiaus. DA galima patikrinti įvairiais SEO įrankiais, pavyzdžiui, populiariu Open Site Explorer. Trumpai kaip vertinti skaičius:
- 1-10 Blogai. Tinklalapis naujas ir silpnas.
- 11-30 Normalu. Tinklalapis rodo teigiamus optimizavimo rezultatus.
- 31-40 Konkurencingas. Daugybė populiarių verslų pradeda ties šiuo skaičiumi.
- 41-50 Gerai. Geras tinklalapio domeno rezultatas.
- 51-71 Stiprus. Peršokus į antrą skalės pusę jau galima džiaugtis rezultatais.
- 71-90 Labai gerai. Tokį rezultatą pasiekia itin nedaug populiarių tarptautinių tinklalapių.
- 91-100 Retas. Tokį DA turi tik Wikipedia, Facebook ir panašūs tinklalapiai.
2 žingsnis – įvertink tinklalapio užkrovimo laiką
Google robotukai yra nekantrūs – jei tinklalapis lėtai užsikrauna, toks tinklalapis smarkiai krenta paieškos rezultatuose. Internete yra nemažai nemokamų įrankių matuojančių tinklalapio užsikrovimo greitį. Jei testo metu gauti skaičiukai nieko jums nereiškia, pateikiame trumpą paaiškinimą:
- Iki vienos sekundės – Puikus greitis.
- 2-3 sekundės – Normalus. Nėra reikalinga sukti galvą apie užsikrovimo greitį čia ir dabar, tačiau eigoje galima būtų pagalvoti apie greičio optimizavimą.
- Daugiau nei 4 sekundės – Lėtas. Reikėtų pagalvoti apie galingesnį serverį, optimizuoti paveikslėlius(sumažinti dydį) ir imtis kitų priemonių. Skubiai.
3 žingsnis – patikrink H-žymas
H žymos arba kitaip antraščių žymos nurodo paieškos sistemoms kurios antraštės yra svarbiausios, svarbesnės ir svarbios. Tiesiog sudėlioja prioritetus puslapyje. Idealu, kuomet puslapyje yra viena H1 antraštė(su pagrindiniu to puslapio raktažodžiu), bent kelios H2 antraštės (su išplėstiniais raktažodžiais) ir kelios H3.
Apibendrinant, šie trys žingsniai yra patys pirmieji, kurių turi imtis SEO specialistas norintis įvertinti tinklalapio situaciją ir įdirbį SEO srityje. Dabar šiuos žingsnius žinote ir jūs.