Steigiant įmonę tenka susidurti su įvairiais reikalavimais. Vienas iš jų – registracijos adresas, kuris yra privalomas visoms įmonėms, juo pristatoma valstybinių institucijų korespondencija. Nors įmonės gali būti registruojamos bet kokios paskirties patalpose, turinčiose unikalų numerį, kartais susiduriama su įvairiais keblumais, ypač jei yra daugiau nei vienas savininkas ar turtas įkeistas bankui.
Kuomet įmonė steigiama ne internetu, registracijos adresą turi patvirtinti notaras. Tam reikia pasirūpinti savininko sutikimu registruoti įmonę jam nuosavybės teise priklausančiame nekilnojamo turto objekte. Taip pat reikalingas ir jo sutuoktinio (jei turtas įgytas santuokoje) ar kitų bendrasavininkų sutikimas. Sutikimai turi būti pasirašyti pas notarą, tad tai gali sukelti nemenkų rūpesčių, ypač jei bent vienas savininkas yra išvykęs.
Juridiniams asmenims priklausančiose patalpose įmonę įsteigti kiek paprasčiau – tereikia pateikti įmonės, kuriai priklauso patalpos, vadovo raštišką sutikimą. Sutikimas turi būti patvirtintas įmonės antspaudu, tokiu atveju nereikės vykti pas notarą. Pas notarą nereikia vykti ir tuomet, kai įmonė steigiama internetu, o savininkas naudojasi elektroniniu parašu.
Jei nuomojatės biurą, kurio savininkas nenori suteikti Jums galimybės įmonės registracijos adreso nurodyti savo patalpose, o Jūs tuo tarpu nenorite naudoti savo namų adreso įmonės reikmėms, verta susimąstyti apie registracijos adreso paslaugą. Tokiu atveju Jums bus suteikiamas Jūsų pasirinktas adresas (dažniausiai siūlomi keli galimi variantai, skirtingi Lietuvos miestai), kurį galėsite nurodyti kaip savo įmonės registracijos adresą. Ši paslauga dažniausiai siejama kartu su kita – virtualiu biuru.
Virtualus biuras be registracijos adreso suteikia ir keletą papildomų galimybių. Viena jų – korespondencijos priėmimas ir persiuntimas. Tai ypač naudinga paslauga, kadangi registracijos adresu yra siunčiamos svarbios valstybinių institucijų korespondencijos siuntos. Korespondencijos persiuntimas yra papildomai apmokestinamas (daugeliu atvejų), tačiau tai atsiperka, kadangi Jums nėra būtinybės kas kartą gavus laišką ar pranešimą vykti į kitoje miesto vietoje, o gal net ir kitame mieste, esantį biurą, kurį esate nurodę kaip savo įmonės registracijos vietą.
Kiek daugiau keblumų kelia registruotos korespondencijos gavimas. Jei dirbate ne savo darbo vietoje, o nuolat darbo metu esate išvykę už biuro ribų, Jums gali būti pravarti virtualaus biuro papildoma paslauga – registruotos korespondencijos priėmimas ir persiuntimas. Už Jus bus priimami registruoti laiškai ir kita korespondencija, o Jūs ją galėsite Jums patogiu metu, pavyzdžiui vieną ar du kartus per savaitę, atsiimti adresu, kuriuo registruojate savo įmonę. Jei tokios paslaugos neužsakysite, tačiau naudositės registracijos adresu, registruota korespondencija Jūsų nepasieks ir bus grąžinta siuntėjui.
Tiek registracijos adresas, tiek virtualus biuras gali būti pasirenkamas bet kurioje Lietuvos vietoje, kur tik šios paslaugos yra teikiamos, tačiau vertėtų atsižvelgti į tai, iš kur bus Jūsų klientai, kokioje Lietuvos dalyje vykdysite savo veiklą, nes nuo registracijos adreso priklauso ir tai, kokiuose valstybinių įstaigų skyriuose bei filialuose teks lankytis esant poreikiui. Pavyzdžiui, jei veiklą vykdysite Klaipėdos regione, Jums gali būti nenaudinga rinktis registracijos adresą Vilniuje, nes tiek Valstybinė mokesčių inspekcija, tiek kitos su verslo siejamos institucijos kvies Jus apsilankyti būtent Vilniuje esančiuose skyriuose.
Žvelgiant į ateities perspektyvą, galima spėti, kad virtualus biuras taps vis dažniau naudojama paslauga, nes vis daugiau verslų gali būti vykdomi nuotoliniu būdu iš bet kurios pasaulio vietos, kur tik yra interneto ryšys. Jei Jūsų verslui jau šiandien reikalingas registracijos adresas ir norite gauti korespondenciją patogiai bei laiku – Jums reikalingas virtualus biuras, taip apsaugosite savo privatumą ar pasieksite kitos naudos.