Išsvajota idėja pamažu įgauna pavidalą? Jaudinanti pradžia reiškia, kad netrukus visus ant popieriaus nugulusius planus teks įgyvendinti realybėje. Spėliojate, ar jie atitiks jūsų įsivaizduojamo pirkėjo lūkesčius? Vis dėlto, verslo efektyvumo ekspertai ragina pradžiai susikoncentruoti ne į kieno kito, bet į savo pačių lūkesčius. Toliau – kokias dažnas 5 startuolių klaidas pastebi specialistai ir kaip jų išvengti.
1. Neįvertintos laiko ir finansų sąnaudos
Ne visos idėjos prasideda nuo tvarkingo verslo plano – būna, kad daiktas ar paslauga atsiranda nė nežinant, kad yra poreikis. Tačiau tokios sėkmės istorijos yra vienetinės. Pradedančiuosius kūrėjus konsultuojantys rinkos profesionalai arba ugdantieji vadovai skatina kuo detaliau planuoti. Tiek išlaidas, tiek laiką.
Beje, kalbant apie pastarąjį, būtina suvokti, kad šis, lygiai taip pat kaip ir finansai, lemia idėjos sėkmę. „Pavėlavusi“ paslauga gali prarasti šansą sužibėti tinkamu laiku, o netesimi pažadai auditorijai suformuoja neigiamą išankstinį nusistatymą.
2. Verslo poreikių neatitinkantis serverio tipas
Šiomis dienomis bet koks verslas neįsivaizduojamas be interneto svetainės. Nesvarbu, tai reprezentacinė platforma ar internetinė parduotuvė, IT ekspertai ragina įvertinti techninius poreikius:
-
optimalų greitį,
-
vienu metu aptarnaujamą lankytojų srautą,
-
apdorojamų duomenų kiekį,
-
įmonės ir klientų informacijos saugumą.
Neįvertinti minėtieji aspektai lemia interneto svetainės sutrikimus, nepakankamą greitį, galiausiai, nepatenkintų pirkėjų išėjimą. Jei interneto svetainė bus jūsų įmonės pamatas, IT specialistai siūlo išbandyti privačius virtualius, arba vadinamuosius dedikuotuosius serverius.
Būtent pastarasis serverio tipas užtikrina maksimalią duomenų apsaugą, greitį, netrikdomą veiklą – kad ir koks didelis lankytojų srautas bebūtų. Apie modernią bei saugią virtualią aplinką padėsiančius susikurti dedikuotuosius serverius ir jų naudas sužinokite čia.
3. Ne iki galo ištirta konkurencinė aplinka
Ar galėtumėte per 30 sekundžių nupasakoti savo verslo esmę? Tokį pratimą rekomenduoja ne vienas žinomas ugdantysis vadovas. Dažna startuolių klaida – paslaugos vizijos grynumo stoka. Pastebima, kad tai trukdo ne tik aiškiai pateikti prekę rinkoje, bet ir strategiškai ištirti konkurencinę aplinką.
Specialistai siūlo pradėti nuo labai paprasto žingsnio – įvardinti sau, kokias konkrečias problemas sprendžia jūsų idėja ir kuo unikalūs sprendimo metodai. Aiškus tikslo žinojimas leis pamatyti rinką plačiau, detaliau išanalizuoti galimus konkurentus.
4. Prisirišimas prie vienintelės idėjos
Rinkodaros specialistai kartoja – vienos idealios idėjos nėra ir prie jos prisirišti neverta. Kai prekės ženklą konsultuojantys ekspertai paprašo pateikti penkis galimus sprendimus, įkūrėjai nustemba. Juk yra viena geniali mintis, ilgai regzta ir mintyse jau sėkmingai įgyvendinta. Gera žinia – jei jaučiate, kad „įsitvėrėte“ idealiosios savo vizijos, jūs ne vieni.
Bėda ta, kad idealizuojami planai priveda prie baimės keistis, judėti pirmyn. Vos susidūrę su nesėkme, neturintys plano B ar bijantys šio ieškoti sustoja vietoje. Patarimas – pristatę pirminį variantą, jį būtinai testuokite. Analizuokite, kaip į jį reaguoja žmonės, galiausiai, drąsiai paklauskite jų, galbūt jie tikisi kažko daugiau.
5.Teisinės sistemos neišmanymas
Tie, kuriems yra tekę įgyvendinti bent vieną verslo idėją, žino, kad ne visa sukasi apie kūrybą ir pardavimus. Teisininkai pastebi – toli gražu ne kiekvienas žino savo teisiškai apibrėžtas pareigas. Įmonę atidaryti galima per kelias valandas, bet reikia įdėti daug darbo tam, kad viskas būtų tvarkinga, atitiktų tiek pirkėjo lūkesčius, tiek teises.
Puikus pavyzdys – prekyba internetu. Verta paskaityti bendrąjį duomenų apsaugos reglamentą. Planuojate globalų verslą? Nepakaks pasidomėti Lietuvoje taikomais el. prekybos įstatymais – reikia išmanyti ir užsienio šalių mokestinę sistemą.
Kilo naujų apmąstymų, idėjų, o gal net dvejonių? Neišsigąskite, tai nėra neužtikrintumo ženklas. Priešingai – vėliau visa tai pravers tobulinant pirminį variantą, suteikiant daugiau naudos potencialiam pirkėjui. Pasilikite su šiomis mintimis ilgiau, neskubėkite vietos užleisti starto jauduliui ar baimei neįtikti.