5 sėkmingo el. verslo požymiai

top5Su šiuolaikinėmis technologijomis verslą internete galima pradėti turint minimalias investicijas. Lietuvoje elektroniniam verslui kurti situacija itin palanki dėl nebrangių paslaugų, vis dar didėjančio internetinių pirkėjų skaičiaus ir daugybės neužpildytų nišų.

Neseniai vienos el. parduotuvės užsakytas tyrimas, kurį atliko „Spinter tyrimai“, parodė, kad Lietuvoje internetu perka 49% internetu besinaudojančių įmonių. Daugiausiai Lietuvoje prekiaujama bilietais į renginius ir rūbais – net 25% ir 23% atitinkamai nuo visų pirkimų. Buities prekes perka net 16% pirkėjų. Avalynę, taip pat ir kvepalus bei kosmetiką internetu lietuviai taip pat perka gana noriai – net po 14%. Visos šios prekės parduodamos tiek specializuotose interneto parduotuvėse, tiek didžiuosiuose interneto prekybos centruose, prekiaujančiuose įvairiomis prekėmis – nuo rūbų iki statybinių medžiagų. Esant tokiai perkamajai galiai, natūralu, kad nemažai verslininkų investuoja į naujų el. parduotuvių kūrimą ir rinkodarą. Bet ar visos tos parduotuvės gali būti sėkmingos?

Elektroninio verslo sėkmė priklauso nuo keleto svarbių dalykų. Išskirtume 5 sėkmingo el. verslo požymius:

1. Patrauklus ir patogus dizainas bei navigacija
El. parduotuvės sėkmę lemia patrauklus ir akiai malonus dizainas, patogus informacijos išdėstymas ir lengvas apsipirkimo procesas, kai viskas iš karto matoma ir yra aišku, kur ir ką spausti, norint nusipirkti išsirinktą prekę ar apmokėti už paslaugą. Vartotojų elgsenos tyrimas yra nuolatinis procesas, tuo užsiima ir patys el. komercijos projektų savininkai, ir kūrėjai, ir samdyti specialistai. Lietuvoje nedaug kas investuoja į šiuos dalykus, tačiau tie, kurie tai daro, turi aiškų pranašumą prieš daugybę standartinės išvaizdos ir neapgalvoto funkcionalumo el. komercijos svetainių. O tokių yra labai daug, ypač, kai naudojamos nemokamos el. komercijos platformos arba el. parduotuvių nuomos paslaugos už itin žemą kainą.

2. Unikalumas ir įvairovė
Lietuvoje labai daug rūbų, apatinio trikotažo, aksesuarų parduotuvių. Kai kurios parduoda tas pačias prekes, kartais ir identiškomis kainomis. Vartotojas, kuris vis dar dažnai eina į paprastas parduotuves, vadovaujasi populiariu stereotipu (kuris, be abejo, yra teisingas) – internete didesnis pasirinkimas. Jis iš karto iš interneto parduotuvės tikisi platesnio asortimento ir kažko įdomaus, unikalaus. Jei vartotojas neranda kažko įdomaus, dažnai nusivilia. Šis principas galioja ne visur, nes kompiuterių parduotuvės parduoda tas pačias prekes ir konkuruoja tik kaina, bet ne unikaliomis prekėmis. Sėkmingas yra tas el. verslas, kuris turi įdomesnių prekių ar paslaugų, kurių nesiūlo kiti. Tai reikalauja papildomo darbo ieškant alternatyvių tiekėjų, tačiau originalumas dažniausiai atsiperka. Ypač Lietuvoje, kur interneto prekyba gana glaudžiai susijusi su prekyba turguje.

3. Greitas pristatymas
Vartotojas gali mokėti ir didesnę kainą už tą pačią prekę, jei tik pristatymas bus greitas ir sklandus. Logistika yra daugelio el. parduotuvių silpnoji grandis. Viską sprendžia patikimi prekių pristatymo partneriai. „Lietuvos paštas“ siuntas pristato gana operatyviai, tačiau pardavėjas jas turi nunešti iki artimiausio pašto skyriaus, atstovėti bendroje eilėje ir tik tada jos bus išsiųstos. Tai itin aktualu smulkiajam verslui, surenkančiam per dieną keletą ar kelioliką siuntų. Didžiosios el. parduotuvės dirba su kurjerių tarnybomis, kurios pačios paima prekes iš tiekėjų ir taip ženkliai sumažina pristatymo laiką. Vartotojams greitas pristatymas labai imponuoja. Taip pat reputaciją gerina ir tvarkingai apsirengę, mandagūs kurjeriai, prisitaikantys prie gavėjo poreikių – susisiekiantys telefonu prieš pristatydami, kad galėtų suderinti įteikimo laiką ir vietą. Vidutinė kurjerių tarnybos pristatymo kaina Lietuvoje yra apie 10 litų, tačiau dar ne visos el. parduotuvės jų paslaugomis naudojasi.

4. Edukacija
Edukacinis momentas versle yra laikomas profesionalumo požymiu, nes tik savos srities ekspertai gali mokyti visuomenę, supažindinti su tam tikrais procesais, prekių savybėmis ir techniniais duomenimis. El. verslas, kuris mokos savo pirkėjus, pateikia jiems papildomos naudingos informacijos apie prekes, jų naudojimą, gauna tam tikrą autoritetą, o tai padeda ir prekybai. Dėl to kai kuriose lietuviškose el. parduotuvėse galima rasti įvairių straipsnių apie tam tikras prekes, prekių grupes, ar įdomesnių faktų, patarimų, pirkimo gidų, nurodančių, kaip išsirinkti, į ką kreipti dėmesį perkant. Smulkioms parduotuvėms, kurios prekiauja specifinėmis prekėmis, tokia informacinė sklaida yra ypač naudinga, tačiau Lietuvoje šis rinkodaros būdas išnaudojamas negausiai.

5. Patogus atsiskaitymas
Lietuvoje kreditines korteles turi toli gražu ne visi gyventojai, todėl jiems apsipirkimas užsienio el. prekybos vietose yra sunkiai prieinamas. Dėl šios priežasties užsienyje perka apie 10% visų Lietuvos pirkėjų internetu. Šį trūkumą sėkmingai išnaudoja kai kurios smulkios tarpininkų įmonės, o taip pat ir lietuviškos el. parduotuvės, pasiūlydamos savo klientams įvairesnius atsiskaitymo būdus, ne tik grynaisiais pristatymo metu arba bankiniu pavedimu. Prie tokios situacijos smarkiai prisidėjo Paysera/Mokėjimai.lt mokėjimų sistema, kuri yra populiariausia Lietuvoje mokėjimų platforma. El. bankininkystė taip pat turėjo labai didelę įtaką. Kai kurios didesnės elektroninės parduotuvės siūlo ir pirkimo lizingu galimybę, o tai yra dar patraukliau klientams, kurie nori pirkti, bet pirkimo momentu neturi reikiamos sumos. Mokėjimo atidėjimo sistema Sving, taip pat prisideda prie el. komercijos skatinimo, nes tai patrauklu vartotojams. Kuo didesnis apmokėjimo už prekes ir paslaugas būdų pasirinkimas, tuo klientas labiau patenkintas ir greičiausiai pirks ne vieną kartą, net jei kaina bus didesnė, nei kitose el. parduotuvėse. Tai dar vienas sėkmingo el. verslo požymis.

Sėkmingas el. verslas gali būti dėl daugelio priežasčių. Pagrindinė jų – naudojimasis sveiku protu ir realistiškas požiūris į prekybą, planavimas ir skaičiavimas. Kai per savaitę atidaroma po kelias naujas el. parduotuves, tiesiog nesitiki, kad jų visų savininkai aktyviai domisi el. verslo plonybėmis, lanko seminarus ar bendrauja su jau esamais verslininkais, ne vienerius metus dirbančiais el. komercijos srityje.

Amber Jewelry

Tea Sets