3 patarimai nusprendusiems parduoti savo verslą

pagal | 2015-07-31
0 Shares

verslasVerslo pardavimas šias laikais nėra naujiena ar stebinantis faktas. Esama net tam tikra verslo rūšis, kuomet greitai „įsukamas“ verslas siekiant tik vieno – pelningai jį parduoti ir netrukus „įsisukti“ į kitą. Tačiau apie viską nuo pradžių – ką daryti nusprendus parduoti verslą, apie ką pagalvoti ir kokius pirmuosius žingsnius žengti.

Ar tikrai norite parduoti verslą?
Tokį klausimą užduos bet kuris brokeris. Todėl prieš atsakydami pagalvokite apie priežastis skatinančias atsisakyti verslo. Pavargote, verslas nėra sėkmingas, norite skirti laiką kitai veiklai, kūrėte verslą norėdami jį parduoti ir dabar atėjo pats laikas? Tai yra dažniausiai pasitaikančios priežastys. Tačiau ne visoms joms geriausias sprendimas – pardavimas. Štai, pavyzdžiui, UAB pardavimas, nes jis nėra sėkmingas nebūtinai gera išeitis. Kartais pakanka kelių konsultacijų su verslo vystymo specialistais ir paaiškėjo, jog visuose veiklos procesuose buvo keli klaidingi žingsniai, kuriuos ištaisius galima pasiekti itin gerų rezultatų. O kartais pakanka pakeisti kelis darbuotojus ar kitaip suformuluoti komercinius pasiūlymus.

Perduokite tvarkingus dokumentus
Parduodant įmonę, svarbiausi yra dokumentai. Ir nesvarbu ar parduodama veikianti įmonė, ar nereguliariai veiklą vykdanti ar realios veiklos nevykdanti. Įmonės dokumentacija, kuri reikalinga ir kurios reikalaus potencialūs pirkėjai:  steigimo dokumentai, akcininkų susirinkimų protokolai, įmonės vadovo įsakymai dėl tam tikrų procesų, personalo skyriaus įsakai, veiklos taisyklės, veiklos procesų aprašai  ir pan.

Kartu su pagrindiniais įmonės dokumentais reikia perduoti ir įmonės buhalteriją. Įmonių apskaita turėtų būti vykdoma reguliariai, įmonėje turėtų dirbti nuolatinis buhalteris ar buhalteriai arba būti samdoma išorinė įmonė reguliariai tvarkyti apskaitą. Jei taip nebuvo daroma visus veiklos metu ar buhalterija apleista paskutiniu metu, reikėtų kreiptis į apskaitos specialistus dirbančius su apleista buhalterija ir galinčius greitai bei efektyviai įvesti tvarką įmonės apskaitoje.

Teisingai įvertinkite įmonės kainą
Sudėtingiausia užduotis – nustatyti kainą už kurią parduodama įmonė. Tuo labiau, jog nėra universalios formulės – kiekvienas atvejis unikalus. Jei parduodama veikianti ir veiklą vykdanti įmonė, reikėtų įvertinti įmonės kapitalą, trumpalaikį ir ilgalaikį turtą, visus finansinius rodiklius, personalo dydį, ilgalaikes sutartis ir artimiausių metų pajamų prognozes.

Jei parduodamas verslas šiuo metu patiria sunkumus, prie aukščiau minėtų rodiklių, kuriuos reikia įvertinti, prisideda paskolų dydis, skolos, neįvykdyti įsipareigojimai. Jei įmonė veiklos nevykdė arba vykdė nereguliariai, jos kaina verta tiek kiek vertas jos pavadinimas ir užtarnautas žinomumas. Tokios įmonės labiausiai domina tuos, kuriems  naujos įmonės kaina yra neįkandama, neturi lėšų pradiniam kapitalui(2500 €), o nori nedelsiant pradėti veiklą. Tad suprantama, jog tokios įmonės kaina nėra didelė, paprastai svyruoja aplink  150 – 700 €.

Tai – startas. UAB pardavimas nėra greitas ar paprastas procesas, tačiau pasitelkus profesionalius konsultantus, galima viską sutvarkyti nesukant dėl to galvos.

0 Shares